Biegiem po zdrowie! Czyli sześć powodów, dla których warto biegać

Dlaczego bieganie?

Sport to zdrowie. Niby banał, ale badania jednoznacznie wykazują, że regularna, umiarkowana aktywność fizyczna zmniejsza aż o 30% ryzyko śmierci ze wszystkich możliwych jej przyczyn.

Współczesna medycyna skoncentrowana jest na leczeniu, coraz to nowych lekach, nowych technikach operacyjnych, metodach diagnostycznych, przeszczepach… Tymczasem najważniejsza jest codzienna profilaktyka – zbilansowana dieta i regularna aktywność fizyczna.

Bieganie to najstarsza forma aktywności fizycznej. Ponadto ta forma aktywności angażuje prawie wszystkie grupy mięśniowe, doskonale poprawia wydolność wysiłkową, wygląd, nastrój i chroni organizm przed wieloma chorobami.

Regularne bieganie jest dobre:

1. Dla serca i naczyń krwionośnych

Zwiększa wydolność serca, które zaopatruje organizm w krew, substancje odżywcze i tlen. Obniża ciśnienie krwi. Jak wskazują badania, osoby z wolniejszą i regularną pracą serca i niższym ciśnieniem żyją dłużej. Regularny trening zmniejsza ryzyko zawału serca, także podczas aktywności seksualnej! Ponadto, osoby regularnie uprawiające jogging mają niższy poziom złego cholesterolu, a wyższy dobrego. Chroni to ich naczynia przed rozwojem miażdżycy.

2. Dla płuc i wytrzymałości

Bieganie zwiększa objętość płuc i poprawia wydolność wysiłkową. U chorujących na astmę łagodzi przebieg choroby i poprawia wentylację płuc.

3. Dla sylwetki

Wprawdzie bieganie wzmaga apetyt, ale jest także jednym z najlepszych sposobów zrzucenia zbędnych kilogramów i poprawy sylwetki. Usprawnia pracę jelit, zapewnia lepsze spalanie cukrów i większą wrażliwość na wytwarzaną przez organizm insulinę, chroniąc tym samym przed cukrzycą i jej powikłaniami. Bieganie kształtuje lekkoatletyczną sylwetkę i zwiększa poczucie akceptacji swojego ciała.

4. Dla mózgu

Regularne ćwiczenia aerobowe wzmacniają ukrwienie ośrodkowego układu nerwowego, poprawiają odżywienie komórek mózgowych, ich żywotność i pomagają dłużej zachować pamięć.

5. Dla nastroju

Bieganie jest bardzo dobrym sposobem rozładowania stresu, który jest dziś jednym z najważniejszych czynników ryzyka w chorobach serca. Podczas wysiłku dochodzi do zwiększonego wydzielania tzw. endorfin w mózgu, dzięki którym mamy dobry nastrój. Ułatwia też rozluźnienie mięśni po zakończonym wysiłku.

6. Dla snu i testosteronu

Lepsze dotlenienie organizmu, wyższy poziom endorfin oraz rozluźnienie mięśni pomaga w zasypianiu, a także poprawia jakość snu. Wysypianie się przynajmniej 7-8 godzin na dobę zwiększa zaś produkcję testosteronu, który silnie wpływa na odczuwanie pożądania i ochotę na seks – zarówno u mężczyzn, jak i u kobiet.

Zarówno początkującym, jak i zaawansowanym biegaczom polecamy:

http://vita-centrum.pl/nowosci/302-fin-viva-collagen.html

http://vita-centrum.pl/51-flexistrong.html

 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *